مدیریت توسعه بازرگانی |
نام سرپرست: حسن نوری
سمت: سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی
مدرک تحصیلی: -
شماره تماس: ۹-۳۴۴۱۱۱۲۶ -۰۲۶ داخلی ۳۱۲
آدرس پست الکترونیک: -
|
مشخصات همکاران مدیریت توسعه بازرگانی |
ردیف |
نام و نام خانوادگی |
سمت |
شماره تلفن مستقیم |
شماره تلفن داخلی |
آدرس پست الکترونیک |
۱ |
نازنین نادری | کارشناس تنظیم بازار | - | (۳۴۰) ۳۴۴۱۱۱۲۶-۹ | - |
شرح وظایف مدیریت توسعه بازرگانی |
۱- برنامه ریزی و اجرای سیاست ها ، خط مشی ها، دستورالعمل ها، ضوابط و طرح های مربوط به تجارت محصولات ، کالاها و فرآورده های کشاورزی با رعایت قوانین و مقررات مربوط
۲- همکاری و مشارکت در تهیه و تدوین ضوابط و مقررات بازرگانی داخلی و خارجی محصولات کشاورزی با رعایت تسهیل تجاری و نظارت برآن
۳ - برنامه ریزی و نظارت بر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی و همکاری برای ایجاد تسهیلات در راستای تامین کالاها و مواد اولیه مورد نیاز.
ب - برنامه های حمایتی و تسهیل فعالیت های تجاری و بازرگانی
۱ - اجرای برنامه های جذب و تخصیص اعتبارات و بودجه و تسهیلات بانکی مورد نیاز طرح های مصوب حوزه تجارت و بازرگانی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی
۲ - برنامه ریزی و نظارت بر اجرای طرح های توسعه و تجهیز زیر ساخت ها و امور زیربنایی مرتبط با تجارت کشاورزی و نظارت فنی بر اجرای آنها.
۳ - برنامه ریزی و هماهنگی برای تنظیم و توسعه بازار داخلی (تجارت الکترونیکی، نمایشگاه های ملی و بین المللی، سامانه هوشمند پایش، نظارت و مدیریت بازار و ....) کالاهای اساسی، محصولات و نهاده های کشاورزی در سطح استان.
۴ - هماهنگی و اجرای برنامه های تدارک انواع خرید تضمینی، توافقی و ...محصولات و نهاده های کشاورزی در سطح استان در چارچوب سیاست ها و ضوابط اعلامی.
۵ - هماهنگی با واحدهای مرتبط در خصوص حمایت و هدایت تشکل ها، انجمن ها، تعاونی ها و صادر کنندگان نمونه محصولات کشاورزی و اجرای برنامه های مشوقی برای آنها.
۶ - استقرار نظام اطلاعات بازرگانی و تجارت بر اساس طرح جامع اطلاع رسانی بازرگانی کشور و ارائه خدمات لازم به تجار و صادر کنندگان در این زمینه در چارچوب سیاست ها و ضوابط ابلاغی.
۷ - برنامه ریزی برای اجرای سیاست ها ، خط مشی ها ، ضوابط و مقررات تسهیلات ارزی و ریالی حوزه تجارت و بازرگانی به تواید کنندگان ، بهره برداران، و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بخش کشاورزی
۸ - برنامه ریزی و اجرای طرح های حمایتی ، بیمه ای و یارانه های مورد نیاز در راستای توسعه بازرگانی داخلی و خارجی(صادرات محصولات) و کالاهای اساسی ، ضروری و حساس کشاورزی.
۹- تهیه و تدوین برنامه های حمایتی و نظارتی برای ورود بخش غیر دولتی استانی در تنظیم بازار محصولات، فرآورده ها و نهاده های کشاورزی و انجام اقدامات لازم برای بهره برداری بخش غیر دولتی از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مرتبط با طرح های بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح استان و اعلام به مراجع ذیربط.
۱۰- اعمال ضوابط و دستورالعمل های مرتبط با حمایت از تولید کنندگان، مصرف کنندگان و اصناف و بازرگانان در قبال نوسانات غیر متعارف قیمت های داخلی و خارجی و کنترل آنها.
۱۱- برنامه ریزی در خصوص انجام طرح ها و پروژه های مرتبط با جذب و تشویق سرمایه گذاری بخش غیردولتی در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی بخش کشاورزی در سطح استان.
ج – تحلیل و ارزیابی
۱ - بررسی و شناخت مزیت های موجود و تحلیل شرایط آتی تولید و مصرف بازارهای محصولات کشاورزی (بازارهای هدف) و تدوین برنامه های اجرایی لازم در سطح استان.
۳ - انجام بررسی های لازم به منظور برآورد نیاز استان به محصولات ، فرآورده ها و نهاده های کشاورزی با همکاری و مشارکت واحدهای ذیربط.
د - هماهنگی های بین دستگاهی استانی:
۱- برنامه ریزی و هماهنگی با معاونت های تولیدی در سطح استان برای تامین محصولات، فرآورده ها و نهاده های کشاورزی.
۲ - برنامه ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط برای مبارزه با قاچاق محصولات و نهاده های کشاورزی در چارچوب سیاستها و ضوابط ابلاغی
۳ - برنامه ریزی به منظور ساماندهی و خرید و توزیع کالاهای اساسی، محصولات و نهاده های حساس و ضروری کشاورزی در سطح استان.
۴ - برنامه ریزی و هماهنگی با واحدهای استانی شرکتها، سازمان ها، موسسات، و واحدهای مرتبط با حوزه تجارت و بازرگانی بخش کشاورزی برای تنظیم بازار داخلی و نظارت بر عملکرد آنها.
و- توزیع فروش صادرات واردات و ذخیره سازی:
۱ - برنامه ریزی و اقدامات حاکمیتی برای صدور مجوزهای واردات و صادرات محصولات کشاورزی در سطح استان.
۲ - برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص امور مرتبط با امور حمل ونقل، انبارها، سردخانه ها، و برآورد و ذخیره سازی کالا در سطح استان با هماهنگی واحدهای ذیربط.
۳ - برنامه ریزی و اجرای ضوابط و دستورالعمل های مرتبط با بهبود زنجیره های تامین، ذخیره سازی، توزیع و فروش کالاها و محصولات کشاورزی در سطح استان.
۴ - انجام همکاری و هماهنگی لازم برای جمع آوری اطلاعات و آمار کالاهای تجاری قابل صدور بخش کشاورزی، بازارهای خارجی و میزان مصرف کالاها و سایر اطلاعات مرتبط در سطح استان.
ز- نظارت و بازرسی:
۱ - نظارت بر اعمال استانداردها، مقررات و اجرای برنامه ها و طرح های تجاری و بازرگانی کشاورزی در سطح استان و ارائه گزارش های مرتبط.
۲ - نظارت و کنترل روند تامین، توزیع و قیمت گذاری محصولات، فرآورده ها و نهاده های کشاورزی در بازارهای مصرف و ارائه گزارش های مرتبط.
۳ - نظارت بر رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان محصولات کشاورزی از لحاظ قیمت، کیفیت و نحوه فروش و توزیع محصولات کشاورزی در سطح استان.
۴ - برنامه ریزی و هماهنگی برای تضمین کیفیت در کلیه مراحل تجاری و بازرگانی